Saturday, March 13, 2010

Canciones Famosas/Famous Songs

We took the bus to Bolivia with Stefi, and on the border while doing immigration we met a girl from Brazil (Marjorie) and a guy from Argentina (Ariel). We only chatted for 3 minutes, but we had a picture taken all together and decided to meet again when we arrived to Copacabana (same destination, different bus company).
So we arrived in "Copa, Copacabana" (famous song number 1 AND this is the 3rd place named Copacabana I´ve been to, after the ones in Australia and Brazil, funny!!) at midday. The 4 of us booked a boat to the "Isla del Sol" (famous song number 2), and got the boat to the south part of the island. On the boat we met 3 Spanish guys (Adrian, and 2 David´s) and 2 Argentinean girls (Sol and Cecilia). And so the group got bigger, and we had lunch together when we got to the south part. We then got a boat to the north part of the island, and there met a Belgian guy (Hans) and a French guy (Julian). So the group got even bigger. Julian was the only one who had a hotel already, so we all decided to follow him to his hotel. It turned out 11 people were too many for them to handle, so we filled up his hotel and the one next door as well. It was hillarious, it felt like we were on schoolies trip.
The hotels were right by the beach, so we just wandered over there, and met some more people: 2 Spanish guys (Ighal and Sergio), 4 argentineans (Lucy, Nico, Vicki y Pablo) and heaps and heaps more people. It was a cool group, we had an awesome time. No bonfire, but there were guitars, harmonicas, percussion, singing, soccer, "assassin game" playing, and drinking until about 3am.
The next day was more of the same: chilling out, relaxing, enjoying the island, eating, hanging out. Some of us went for a walk around, to the ruins. We all had an early night, after dinner we were all buggered and it was really cold, so just went straight to bed. And the next day we woke up early and almost all of us took the 8:30am boat back to Copacabana, and from there on 11 of us (yes, 11 again, but not exactly the same 11) continued on to La Paz by bus.

Nos tomamos el bus a Bolivia con Stefi, y en la frontera mientras haciamos migraciones conocimos a una brazilera (Marjorie) y a un argentino (Ariel). Hablamos solo por 3 minutos, pero nos sacamos una foto todos juntos y decidimos encontrarnos de nuevo cuando llegaramos a Copacabana (teniamos el mismo destino, pero distinta compania de bus).
Asi que llegamos a "Copa, Copacabana" (cancion famosa numero 1, Y este es el tercer lugar llamado Copacabana en el que estuve, despues de los de Australia y Brazil, muy gracioso!) al mediodia. Los 4 bookeamos un barco a la "Isla del Sol" (cancion famosa numero 2), y nos tomamos el barco a la parte sur de la isla. En el barco conocimos a 3 espanioles (Adrian y 2 David's) y a 2 argentinas (Sol y Cecilia). Asi que el grupo se agrando, y almorzamos juntos en la parte sur de la isla. Despues nos tomamos un barco a la parte norte de la isla, y en el barco conocimos a 1 belga (Hans) y a 1 frances (Julian). Asi que el grupo se agrando mas todavia. Julian es el unico que ya tenia hotel, asi que decidimos seguirlos todos a Julian a su hotel. Resulto que 11 personas fueron demasiadas para ese lugar, asi que llenamos el hotel de Julian y el de al lado tambien. Fue muy gracioso, nos sentiamos como que estabamos de viaje de egresados.
Los hoteles estaban sobre la playa, asi que fuimos a la playa, y ahi enseguida conocimos mas gente: 2 espanioles (Ighal y Sergio), 4 argentinos (Lucy, Nico, Vicki y Pablo), y un monton mas de gente. Era un grupo muy copado, la pasamos barbaro. Sin fogata, pero hubo guitarras, harmonicas, percusion, canto, futbol, juego de "el asesino", y alcohol hasta las 3am.
El dia siguiente fue mas de lo mismo: relajados, boludeando, disfrutando la isla, comiendo, charlando. Algunos fuimos a caminar, a dar una vuelta, a las ruinas. Nos fuimos a dormir temprano, despues de cenar estabamos todos muertos y con mucho frio, asi que nos fuimos todos a dormir rapido. Y al dia siguiente nos despertamos temprano y la mayoria nos tomamos el barco de las 8:30am de vuelta a Copacabana, y de ahi 11 del grupo (si, 11 de nuevo, pero no exactamente los mismos 11) seguimos en bus hasta La Paz.

2 comments:

1. seguimos tu blog casi a diario yo ya agotada cansada y con ampollas jajajajaj y sueñoooo que aguente besis te quiero mamam

ReplyDelete
  2. estas vaga para escribir ¡¡¡¡¡¡¡¡¡ pero disfrutando de todo tu travesia besissss fotossss fotos besis a karen