Tuesday, May 11, 2010

Still More Uganda/ Aun Mas Uganda

8th of May. Up early as usual, tents down as usual, breakfast at 7 as usual, and back on the road as usual. We drove all day, and got to Lake Bunyoni in the afternoon. After setting up camp I decided to have a day on strike: no laundry and no showering- after all we are on a camping trip, it's ridiculous that we are showering every day!! It's more like luxury camping actually, we have mostly hot showers and nice toilets everywhere, normally a bar or even restaurant area, the places where we are staying are nicer than most of the hostels I normally stay in!!
Instead we headed to the bar, with beautiful view of the lake, and got drank with gin and tonic- can't remember the last time I had drank! After a few hours of chilling out at the bar we headed back to the campsite for dinner and bed afterwards.

9th of May. Tents, down, blah blah, the usual stuff, and off we went again. This tour is starting to bore me and piss me off, it's more like a boot camp than a holiday! The tour leaders are very uptight, zero fun, and run the whole thing so routine-like, we are like automatons with our daily chores and lining up for everything. Everyone (or at least the great majority) of the group are fed up with it. Many have done previous tours, and many of them with Intrepid itself, and they ALL agree that this one sucks, that they have always had cool leaders before and never such castrating and incompetent people before. Some people are actually considering bailing out and continuing on their own (me included) but it sucks to lose all the money as the tour is all paid for already. Good thing is that in 1 weeks time the tour leaders change and also most of the people on the group, so I've decided to wait until then at least, and then make a decision after meeting the new group and leaders. We'll see, but so far I can say Intrepid SUCKS and I will certainly never again do a tour in my life!

8 de Mayo. Nos despertamos temprano como de costumbre, desarmamos las carpas como de costumbre, desayunamos a las 7 como de costumbre, y de vuelta en camino como de costumbre. Manejamos todo el dia, y llegamos al Lago Bunyoni a la tarde. Despues de armar las carpas decidi estar en huelga por el dia: no lavar ropa a mano y no banarme- despues de todo estamos en un viaje acampando, es ridiculo que nos estamos banando todos los dias!! De hecho es mas como campamento de lujo, la mayoria de las veces tenemos duchas calientes y banios limpios, por lo general hay un bar o hasta restaurante, los lugares donde nos estamos quedando son mas lindos que la mayoria de los hostels en los que me suelo quedar!
Asi que declarada la huelga nos fuimos al bar, con vista al lago lindisimo, y me puse un pedo con gin y tonic- ni me acuerdo la ultima vez que habia tomado! Despues de unas horas de relajarnos en el bar volvimos a la zona de las carpas a cenar, y despues a dormir.
9 de Mayo. Desarmar las carpas, blah blah, lo de siempre, y nos fuimos de nuevo. Este tour me esta empezando a aburrir y a molestar, es mas como enternamiento de la colimba que vacaciones! Los lideres del grupo son re estrictos, cero buena onda, y llevan el tour tan rutinariamente, parecemos robots con nuestras tareas diarias, haciendo fila para todo. Todos (o por lo menos la gran mayoria) del grupo estan hartos. Hay muchos que hicieron tours antes, y muchos con la compania Intrepid incluso, y TODOS coinciden con que este tour APESTA, y que siempre tuvieron lideres buena onda en el pasado y nunca gente tan castradora e incompetente como estos. Hay gente que de hecho esta considerando abandonar el grupo y seguir por su cuenta (yo incluida) pero es uan cagada perder toda la plata porque el tour ya esta todo pago. Lo bueno es que en 1 semana los lideres cambian, y tambien la mayoria de la gente del grupo, asi que decidi esperar hasta ese entonces por lo menos, y despues de conocer al nuevo grupo y lideres tomar la decision. Ya veremos, pero por ahora lo unico que puedo decir es que Intrepid ES UNA MIERDA y que definitivamente nunca mas en mi vida vuelvo a hacer un tour!

1 comment:

1. Ale, espera a llegar a Serengueti donde el luxury camp se convierte en 'real camp'...enjoy the luxury while it lasts...no showers and only 1 toilet for everybody there!!!